Róg Strona Domowa Góry Stołowe Okolice Łodzi W co się ubrać Parę słów o mnie Interesuj+/-ce strony Rowerek
Góry Stołowe

Opis Ogólny   Trasy po Polsce   Trasy transgraniczne

Trasy zaproponowane przez...:

Kudowa - Nachod - Nowe Mesto

44.5 km - trasa łatwa ale ze wspaniałymi widokami

0.00 km - startujemy z niebieskiego szlaku (na słupie ) przy ul.Łąkowej dojeżdżamy na górę i przy łąkach po stromym podjeździe skręcamy w prawo (90") dojeżdżamy do wysypiska śmieci,tutejsi zbieracze skarbów skierowali nas na portiernię(za wysypiskiem w lewo i za portiernię w prawo,aż do asfaltu. Tam ulica"brzozowie"prowadzi nas na turystyczne przejście graniczne (1.9km)

Pokonujemy przejście graniczne i w miejscowości Ćeska Ćermna odbijamy asfaltem na Dobrośov (przy przystanku PKS)- 3,5km. Przed miejscowością Dobrośov,po lewej na ostrym zakręcie mamy duży parking z punktem widokowym,a w prawo-polną dróżką pod górkę dojeżdżamy do historycznych fortyfikacji ,gdzie za 42kć zakupić można dokładną mapę regionu, która uwzględni szlaki rowerowe .

Teraz mamy sporo z górki- asfaltem do "Jizbice" a potem "Lipi"- tu bez pedałowania 50km/h i na "peklo". Mamy już 13śr., 14.86km dystansu, czas jazdy 68 min.

Z "Pekla" czerwonym szlakiem (asfaltem) kierujemy się na "Nowe Mesto" i tam dopiero zacznie się pod górkę. Trzymamy kierunek na "Jaromer" drogą 285.

W "Nowym Mestie" na początku wzniesienia po prawej stronie będzie godna polecenia lodziarnia -4 kć za gałkę. 2 km za miastem odbijamy w prawo na "Lhota", gdzie mijając kościółek dojeżdżamy do bezpłatnej plaży i tu mamy możliwość zażycia kąpieli w jeziorku o kredowym podłożu. Licznik wskazuje nam 26,8 km- jedziemy dalej.

Wracamy tę samą drogą ok. 2.5 km i skręcamy w lewo w polną drogę (ok. 300 m przed drogą 285-główna), która ma numer 4058 i jest raczej nieoznaczona, potem przechodzi w asfalt i tak dojeżdżamy do miejscowości Provodov-Sonov - pomijając wszystkie malutkie skrzyżowania dojedziemy do drogi głównej i skręcamy w lewo. Tu wypatrujemy znaków drogowych na miejscowość Vaclavice- obracajmy się za siebie, ponieważ jadąc od tej strony nie zobaczymy żadnych znaków. Po ostrym podjeździe za Vaclavicami zmieniamy drogę z 4055 na 4056- kier. Vysokov. Szlak kończy się dla nas na skrzyżowaniu naszej trasy z drogą krajową nr.14 .

Przechodzimy na drugą stronę jezdni i tam napotykamy słup ze szlakami. Tu niebieskim zjeżdżamy aż do Nachod- tam niebieski szlak przecina drogę główną wskakujemy na nią i obieramy kier.Wrocław.Opuszczamy Nachod, szybkie zakupy w Primie -przygranicznym supermarkecie i z powrotem do Kudowy.

Kudowa- Nachod- Cerveny Kostelec- Ceska Skalice- Nachod

44.5 km

Trasę zaczynamy z pola biwakowego w Kudowie Zdrój ( ul. Łąkowa ) 0.00km .

W Nachod skręcamy w prawo na tory kolejowe i stację PKP (ok. 6 km) Tam obieramy czerwony szlak na Cerveny Kostelec - po pokonaniu stromych wzniesień w Nachod docieramy do miejscowości Kramolna i tu Uwaga zjeżdżamy w prawo (polna droga) na początku słabo oznaczonym szlakiem od Kramolnej już cały czas przez las i polany, a na 11.9 km możemy zjechać do ładnej leśniczówki (ewentualnie schronić się przed deszczem).

Cały czas (aż do Cerveny Kostelec) trzymamy się czerwonego szlaku - pojedziemy (po prawej) koło oczka wodnego i wjedziemy na na drogę główną (w lewo) i zaraz w prawo znów czerwonym szlakiem dojedziemy do jeziora Spinka z kąpieliskami itp... cały czas wzdłuż jeziora, aż do mniejszego jeziorka Brodski ryb.

Dalej czerwonym szlakiem do Carveny Kostelec - tu na starówce w hotelu tanie żarcie- 11 zł. Za schabowego z surówką i piwkiem 0,5 l. Na liczniku w knajpce mamy 21,54 km. Teraz kierujemy się na Ceska Skalice i niebieskim szlakiem przez Stalin, Cermna Heratu opuszczamy szlak niebieski i zjeżdżamy na Żernov tu jest okazja do pobicia prędkości(bez pedałowania 60 km\h) na 1 km przed Trice mamy zadaszone źródełko z zimną wodą mineralną naturalnie gazowaną. Licznik wskazuje 30.2 km.

Kierujemy się na Studnice i dalej opuszczamy szlak jadąc w kierunku Nachod(brak oznakowania). Przez Kramolna już czerwonym szlakiem, stąd znaną już nam drogą wracamy na granicę i do Kudowy.

Kudowa - Machow- Police

ok 25 km. Fragment trasy pokrywają się z trasą Pasterka-Bor-Zavrhy-Belly

Z Kudowy ul. Łąkowa kierujemy się do centrum i skręcamy w lewo na Czermną gdzie jest przejście graniczne dla ruchu pieszego.
Musieliśmy przekonać celnika, który twierdzi iż to jest przejście tylko dla tubylców, ale widząc że, 100% turyści puścił nas. Niestety czasami się zdarza, że WOP-iści nie przepuszczają i wtedy trzeba jechać przez drogowe przejście graniczne i Hronov nadkładając ok 15 km po asfalcie.

Tu jedziemy drogą rowerową 4020 - do drogowskazu (w prawo) na Zdarky. Teraz trzymamy się cały czas prosto, aż dojedziemy do Sedmakovice gdzie jest słupek informacyjny ze szlakami. Tu kierujemy się w prawo asfaltem- czerwonym szlakiem mamy 8,4 km.

Ciekawym i trochę trudnym szlakiem dojedziemy aż do Machow i tu kierujemy się na Belly- jest to już trasa rowerowa (żółta, czerwona)tu także czeka nas trochę pchania bo podjechać trudno, ale wynagrodzimy to sobie pod koniec drogi (przed Policami) bo będzie sporo z górki.

W Policach przy pierwszym asfaltowym skrzyżowaniu po prawej stronie po schodkach wchodzi się do knajpki "Penzion - Adler" z super żarciem i tanimi pysznymi deserami . Licznik 19,0 km. Godne polecenia jest "shanghai" niepikantny, oraz kotlet po amerykańsku (mięso, szynka to wszystko w żółtym serze).

W Policach kierujemy się zielonym szlakiem dojedziemy do starówki i tam czerwonym szlakiem podążamy dalej, aż opuścimy Police. Niedaleko była cyklotrasa, ale my z niej zrezygnowaliśmy bo czerwony szlak jest całkowicie przejezdny i na pewno bardziej malowniczy. Tak dojedziemy aż do Hronov. Przez Velke Porici i tu na znajome nam już przejście graniczne a stąd już do Kudowy.